Jak zacząć

Co mam robić?

Głównym celem Battle Breakers jest budowanie zespołu bohaterów i podbijanie regionów na mapie świata. Aby zwyciężyć, musisz rozwijać swoich bohaterów, tworzyć zespoły dostosowane do różnych wyzwań oraz ulepszać bazę (i inne budowle).

Eksploracja – odkrycia

Zniszczenie kryształu jest nazywane odkryciem, ponieważ powoduje odkrycie jego zawartości, na przykład złota. Ilość otrzymywanego złota jest odpowiednia do liczby odkryć z rzędu – maksymalny mnożnik wynosi 5. Odkrywać możesz, wybierając kryształy, uruchamiając pułapki oraz używając określonych zdolności specjalnych.

Eksploracja – ryzyko

Odkrywanie pól, na których znajdują się wrogowie, zapewnia dodatkową manę. Im więcej wrogów, tym większe ryzyko, ale również więcej odzyskanej many!

Walka – żywioły

Każda postać jest związana z jednym z żywiołów – mrokiem, ogniem, światłem, naturą lub wodą. Każdy żywioł jest silniejszy wobec jednego z pozostałych oraz słabszy względem jeszcze innego. Ataki właściwym żywiołem zadają 50% dodatkowych obrażeń, natomiast ataki niewłaściwym żywiołem zadają połowę obrażeń.

Walka – namierzanie

Przed zaatakowaniem zwróć uwagę, który wróg jest namierzony. Cel możesz zawsze zmienić, wybierając przed atakiem innego wroga, co pozwoli ustalić priorytetowych wrogów lub optymalizować ataki obszarowe.

Walka – dopasowywanie kolorów

Podczas rozgrywki zmieniają się kolory kryształów. Jeśli żywioł bohatera odpowiada kolorowi kryształów, jego atak zostanie zwiększony, a wykonanie akcji spowoduje, że bohater odzyska zdrowie i manę. Uważaj – przeciwnicy również mogą otrzymywać premie za dopasowanie kolorów!

Walka – zdolności dowódcy

Wiele postaci posiada zdolności dowódcy, które wzmacniają całą drużynę. Zdolności te są aktywowane wyłącznie, gdy posiadasz bohatera ze zdolnością dowódcy, który jest przydzielony jako dowódca drużyny lub dowódca gościnny. Bohater gościnny może działać jako zastępczy dowódca, umożliwiając korzystanie z dwóch zdolności dowódcy. Wrodzy bossowie liczą się jako dowódcy ich drużyn, przez co stanowią cele priorytetowe.

Walka – pupil

Możesz przywoływać pupile, by podczas misji walczyły u twojego boku. Za każdym razem gdy atakują twoi bohaterowie, ładują się liczniki pupili w prawej dolnej części ekranu. Po naładowaniu licznika pupil użyje swojej umiejętności specjalnej. Rozładowywanie liczników stanowi koszt, który jest różny dla poszczególnych pupili, a niektóre z nich są przydatne w różnych sytuacjach, więc wybieraj mądrze!

Walka – pozycja drużyny

Ustawienie bohaterów jest ważne! Bohaterowie w przednim rzędzie chronią tych znajdujących się za nimi. Dopóki bohater z przodu żyje, bohatera z tyłu nie można namierzyć zwykłymi atakami (działają tylko ataki obszarowe).

Walka – Auto Play

Jeśli skorzystasz z opcji Auto Play, gra będzie automatycznie wybierać za ciebie działania i spróbuje ukończyć poziom. Rozwiązanie to jest przydatne podczas zdobywania łatwo dostępnych zasobów, jednak sztuczna inteligencja nie będzie tak skuteczna jak ty. Budując dobrą drużynę do rozgrywki automatycznej, pamiętaj, że bohaterowie działają w kolejności od lewej do prawej oraz od pierwszego rzędu do tylnego.

Walka – Auto Pop

Auto Pop to zarówno strategiczna opcja, jak i prosty sposób na ograniczenie liczby stuknięć w ekran wymaganych do rozgrywki manualnej. Po uaktywnieniu Auto Pop rozbija kryształy aż do odkrycia przeciwnika. Jeśli chodzi o dopasowywanie kolorów, Auto Pop liczy się jako akcja i można ją wykorzystać do zablokowania koloru dla kolejnego wroga, który się pojawi! Funkcję Auto Pop można włączać i wyłączać, stukając w kryształ dopasowania kolorów.

Poziomy bohaterów

Bohaterów można awansować, używając PD bohaterów, by zwiększyć ich moc. Zdobywaj PD bohaterów podczas rozgrywki, a następnie zwiększaj ich poziomy w menu bohaterów. Poziom bohatera jest niezwykle ważny i powinien być pierwszą rzeczą, którą ulepszysz.

Baza

Baza jest miejscem, z którego prowadzisz działania oraz w którym znajduje się twój skarbiec. Poziom bazy określa maksymalny poziom ulepszenia bohaterów. Ulepszaj bazę, by podnosić limit poziomów bohaterów.

 Jak zwyciężać – ulepszenia

Poza zdobywaniem poziomów, statystyki bohaterów można ulepszać na kilka sposobów. Można ulepszać wyposażenie, budując Crystal Forge i używając rudy z Burny Mine. Bohaterowie mogą też pić rzadkie eliksiry zwiększające statystyki, awansować dzięki odłamkom mocy żywiołów lub rozwijać zdolności.


Teren

Omówienie terenu

Niektóre ataki powodują utworzenie obszaru, na którym panują żywioły – na przykład potężne pożary lub powodzie. Wpływają one na znajdujące się na nich postacie odpowiednio do ich związku z żywiołem panującym na danym obszarze.

Jak działa teren?

Teren objęty działaniem żywiołu wpływa na bohaterów i potwory podczas podejmowania akcji. Postać związana z tym samym żywiołem, co teren, na którym stoi, leczy się przy każdej akcji. Obszary o żywiołach innych niż żywioł bohatera zadają mu obrażenia przy każdej podejmowanej przez niego akcji. Teren zadaje obrażenia żywiołów, dlatego szczególnie niebezpieczne jest przebywanie na terenie żywiołu, na który postać jest wrażliwa.

Tworzenie terenu

Wiele ataków i zdolności może tworzyć teren objęty działaniem żywiołu. Poziomy mogą również być wypełnione pułapkami tworzącymi tereny. Pułapki działają podobnie jak związane z nimi żywioły – rzeki wiją się po całym poziomie, pożary wybuchają w nieprzewidywalny sposób, a natura powoli rozprzestrzenia się we wszystkich kierunkach.

Wymagania dotyczące ataku

Po osiągnięciu 50 poziomu bohaterowie z co najmniej czterema gwiazdkami automatycznie tworzą teren objęty działaniem żywiołu, z którym są związani, podczas każdego ataku bazowego. Grając drużynami na wyższych poziomach, staraj się atakować w taki sposób, by nie pomagać wrogom.

Rozprzestrzenianie się terenu

Niektóre ataki mogą powodować rozprzestrzenianie się terenu. Podobnie jak pożar pustoszący las, rozprzestrzeniający się teren powoli przemieszcza się po planszy. Różne ataki powodują, że teren rozprzestrzenia się na różne sposoby i z różną prędkością.

Ataki neutralizujące

Użycie zdolności tworzącej obszar objęty działaniem żywiołu na istniejącym terenie, który nie jest związany z żywiołem, ma efekt neutralizujący. Na obszarze tym nie będzie występować żaden teren.

Ataki rozbijające

Pod względem żywiołów związek terenu jest identyczny jak w przypadku normalnych ataków. Gdy stworzysz teren z żywiołem dominującym w stosunku do istniejącego terenu objętego działaniem żywiołu, powstanie efekt rozbicia zadający celowi dodatkowe obrażenia. Efekt ten zniszczy teren w tej lokalizacji. Ogień spala naturę, woda gasi ogień, natura pochłania wodę, a światło i mrok stanowią przeciwieństwa.

Ataki wzmacniające

Ataki wzmacniające to przeciwieństwo ataków rozbijających. Wzmocnienie powstaje, gdy zdolność tworzy niekorzystny teren na istniejącym terenie objętym działaniem żywiołu. Wzmocnienie leczy postać stojącą na tym terenie.

Nie możesz znaleźć tego, czego szukasz?

Daj nam znać, jak możemy Ci pomóc.